De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


duminică, 25 ianuarie 2009

"Îți dau cu laptopul în cap și îți bag imprimanta pe gât dacă ies rău la inspecție"

preluare de pe blogul skeptical eye

M-am hotărât să nu mai tac. Pur și simplu. Am decis să mă prevalez de dreptul meu constituțional de a-mi spune opinia. Dacă mi se va cere, îmi voi dezvălui și identitatea, nu mi-e rușine de numele meu și de ceea ce sunt. În orice situație, voi fi eu însumi și îmi voi asuma răspunderea pentru tot ce afirm. Nu e nevoie să mi se intercepteze convorbirile și e-mail-urile. Le predau de bună voie. Nu particularizez. Relatez pe scurt o întâmplare banală. Care exprimă România profundă. Grație tehnologiei, în era informaticii, hârțogăria poate compromite cariera unui om. Scriind un fișier în Office 2007, font Tahoma, programele antice nu au reușit să imprime fișierul. Reacția: “Am Vista, am Office 2007, nicio imprimantă nu l-a scos, deși m-am chinuit cu laptopul de două zile.” Răspunsul onorabilei “doamne” director: “Îți dau cu laptopul în cap și îți bag imprimanta pe gât dacă ies rău la inspecție!” În afară de mizeriile convenționale și de tradiționala mătreță, un director de școală poate produce și o idee autentic inteligentă? Vreau să văd o schimbare în învățământ. Și să nu mai văd directori înscăunați pe viață. Două mandate a câte 4 ani sunt suficiente. De ce un președinte este împiedicat să candideze după două mandate, iar un director de liceu poate să se înscăuneze pe viață?

preluare de pe blogul skeptical eye